- Worldwide
- Austria
- Belgium
- Bulgaria
- Czech Republic
- France
- Germany
- Iceland
- Italy
- Marché International
Společenská odpovědnost společnosti
Jako společnost, která obsluhuje stovky tisíc cestujících každý den, musíme adaptovat obchodní strategii tak, abychom přispívali k dalšímu rozvoji udržitelného podnikání.
Naše strategie společenské odpovědnosti, PEPS (Planet.Ethics.People.Social), je v souladu s globálními výzvami, kterým odvětví cestovního maloobchodu v současnosti čelí a je jádrem naší korporátní strategie a rozhodování.
V roce 2021 jsme vytvořili ambiciózní plán, jak snížit náš dopad na životní prostředí a zajistit tak větší pozitivní vliv na komunity v rámci našeho odvětví. Stanovili jsme si jasné cíle pro měření pokroku při plnění našich závazků. Tyto cíle jsou plně v souladu s potřebami a očekáváními našich akcionářů a budou monitorovány a komunikovány na roční bázi. Naše CSR strategie stojí na čtyřech základních pilířích, které jsou podpořeny dvanácti konkrétními závazky, které jsou přímo navázané na jeden či více rozvojových cílů OSN v oblasti udržitelného rozvoje.
Naše ambice je jasná: být klíčovým hráčem při přechodu odvětví cestovního maloobchodu do udržitelnějšího modelu podnikání.
Planet (Planeta)
Snižujeme dopad našich provozů na životní prostředí a spolupracujeme s pronajímateli, značkami a dodavateli, abychom dosáhli nastavených cílů v rámci našeho odvětví.
Více
S cílem snížit naši ekologickou stopu a zvýšit udržitelnost našich obchodních činností jsme se zavázali:
- Snižovat uhlíkové emise při dosažení cílů stanovených v rámci našeho odvětví
- Snižovat odpady
- Propagovat jednorázové obaly a obaly z recyklovatelných materiálů
Naše cíle pro rok 2025:
- 100% zemí má zavedeno systémy měření odpadového hospodářství a iniciativy na snižování odpadů
- 100% zemí přešlo na používání odpovědných spotřebních materiálů
Více
Ethics (Etika)
Prosazujeme etické obchodní praktiky a podporujeme značky a partnery, kteří přispívají k odpovědné nabídce.
Více
S cílem prokázat co nejvyšší etické standardy jsme se zavázali:
- Podporovat a rozvíjet lokální zdroje potravin a jiných výrobků
- Podporovat odpovědné výrobky
- Prosazovat etické chování
Naše cíle pro rok 2025:
- 100 % dodavatelů podepsalo naši chartu odpovědných dodavatelů
- 100 % nových zaměstnanců a rizikové populace absolvuje školení proti úplatkářství a korupci
- 100 % vajec zakoupených pro naše restaurace je z bezklecového chovu (na konci roku 2023 bude 64 % celosvětově nakupovaných vajec bez klecových chovů)
Francouzské závazky týkající se odpovědných výrobků pro rok 2024 u vlastních značek:
- 50% nabídek v gastronomii jsou místními, ekologickými, udržitelnými nebo označenými produkty
- 80% prodávaných produktů je francouzkých
Více
People (Lidé)
Našim lidem nabízíme inkluzivní a stimulující pracovní prostředí, kde může prosperovat každý.
Více
Zaměstnanci jsou pro nás klíčoví. Chtěli bychom se stát nejatraktivnějším zaměstnavatelem v odvětví cestovního maloobchodu. Abychom toho dosáhli, zavázali jsme se:
- Zajistit bezpečnost, zdraví a pracovní pohodu zaměstnanců
- Podporovat aktivní zapojení našich zaměstnanců ve všech našich společnostech
- Prosazovat diverzitu a rovné zacházení
Naše cíle pro rok 2025:
- Vyváženost zastoupení pohlaví 50-50 ve vedení našich společností
- 100 % vedoucích zaměstnanců absolvuje školení diverzity a inkluze
Více
Social (Sociální)
Využíváme našeho globálního zastoupení, abychom co nejvíce pomáhali místním komunitám, ať už působíme kdekoliv.
Více
Zavázali jsme se:
- Podporovat lokální komunity
- Podporovat a usnadňovat dobrovolnictví
- Využívat naše obchodní sítě v oblasti dárcovství
Cíle pro rok 2025:
- 0,5 % ze zisku před úroky a zdaněním (tzv. EBIT) bude darováno
- 100 % zemí vyvine iniciativy na podporu lokálních komunit
Více
Závazek Lagardère Travel Retail Česká republika - ANIMAL WELFARE
Záleží nám na tom, co naši zákazníci konzumují a není nám lhostejné v jakých podmínkách žijí chovaná zvířata. Zvýšení odpovědnosti našeho podnikání je hodnota kterou sdílíme s našimi obchodními partnery. Zároveň je to jeden z klíčových cílů do roku 2026, že 100% kuřecího masa nakupovaného pro naše restaurace pochází z chovů splňujících European Chicken Commitment. Lagardere Travel Retail, a.s. se připojuje k European Chicken Commitment.
Více
V současné době již probíhají audity u našich obchodních partnerů – dodavatelů pro přípravu ročního hlášení na postupu v naplňování animal welfare kritérií stanovenými European Chicken Commitment. Potvrzujeme, že od roku 2026 budeme od našich dodavatelů požadovat, aby splňovali tyto standardy pro 100 % jejich (čerstvých, mražených a zpracovaných) kuřecích produktů dodávaných do naší společnosti:
1. Dodržovat všechny zákony a regulace týkající se welfare zvířat stanovené Evropskou unií, bez ohledu na zemi původu produktu.
2. Snížit hustotu osazení zvířat na maximálně 30 kg/m2. Upustit od postupného vyskladňování hejna. Pokud je postupné vyskladňování prováděno, může být vykonáno pouze jednou na jednu generaci kuřat.
3. Přejít na plemena se zvýšenými welfare výsledky jako: Hubbard Redbro (pouze halový chov), Hubbard Norfolk Black, JA757, JACY57, 787, 957 nebo 987, Rambler Ranger, Ranger Classic a Ranger Gold; nebo jiná plemena, která splňují podmínky RSPCA Broiler Breed Welfare Assessment Protocol.
4. Zlepšit podmínky prostředí a to:
• Zvýšit intenzitu světla na nejméně 50 luxů, zahrnující i přírodní světlo.
• Zprostředkovat minimálně 2 metry užitelného bidla a 2 substráty na klování na každých 1000 kuřat.
• Dodržovat maximální požadavky Annexu 2.3 směrnice chovu brojlerů Evropské unie na kvalitu vzduchu, a to bez ohledu na hustotu osazení. Nepoužívat klece a patrové systémy.
5. Používat jatka s CAS (kontrolovaná porážka plynem) systémem porážky kuřat, několikafázovým systémem, nebo efektivní porážku elektrickým proudem bez zavěšení za běháky za plného vědomí.
6. Být transparentní a dodržování výše zmíněných standardů nechat kontrolovat třetími stranami a vydávat veřejně sdílené roční zprávy o postupu na tomto závazku.
Tento závazek se vztahuje na veškeré naše interní koncepty (1 minute, Relay, Inmedio, Hello!, Mr. Baker, Pizza La Mia Stazione, So! Coffee, Bread & Co. a Masaryčka) a námi provozované partnerské koncepty Costa Coffee, Paul a Pilsner Urquell Original Restaurant.
Více