"Závazek Lagardère - ANIMAL WELFARE"
Záleží nám na tom, co naši zákazníci konzumují a a není nám lhostejné v jakých podmínkách žijí chovaná zvířata. Zvýšení odpovědnosti našeho podnikání je hodnota kterou sdílíme s našimi obchodními partnery. Zároveň je to jeden z klíčových cílů do roku 2026, že 100% kuřecího masa nakupovaného pro naše restaurace pochází z chovů splňujících European Chicken Commitment.
Lagardere Travel Retail, a.s. se připojuje k European Chicken Commitment.
Potvrzujeme, že od roku 2026 budeme od našich dodavatelů požadovat, aby splňovali tyto standardy pro 100 % jejich (čerstvých, mražených a zpracovaných) kuřecích produktů dodávaných do naší společnosti:
1. Dodržovat všechny zákony a regulace týkající se welfare zvířat stanovené Evropskou unií, bez ohledu na zemi původu produktu.
2. Snížit hustotu osazení zvířat na maximálně 30 kg/m2. Upustit od postupného vyskladňování hejna. Pokud je postupné vyskladňování prováděno, může být vykonáno pouze jednou na jednu generaci kuřat.
3. Přejít na plemena se zvýšenými welfare výsledky jako: Hubbard Redbro (pouze halový chov), Hubbard Norfolk Black, JA757, JACY57, 787, 957 nebo 987, Rambler Ranger, Ranger Classic a Ranger Gold; nebo jiná plemena, která splňují podmínky RSPCA Broiler Breed Welfare Assessment Protocol.
4. Zlepšit podmínky prostředí a to:
• Zvýšit intenzitu světla na nejméně 50 luxů, zahrnující i přírodní světlo.
• Zprostředkovat minimálně 2 metry užitelného bidla a 2 substráty na klování na každých 1000 kuřat.
• Dodržovat maximální požadavky Annexu 2.3 směrnice chovu brojlerů Evropské unie na kvalitu vzduchu, a to bez ohledu na hustotu osazení. Nepoužívat klece a patrové systémy.
5. Používat jatka s CAS (kontrolovaná porážka plynem) systémem porážky kuřat, několikafázovým systémem, nebo efektivní porážku elektrickým proudem bez zavěšení za běháky za plného vědomí.
6. Být transparentní a dodržování výše zmíněných standardů nechat kontrolovat třetími stranami a vydávat veřejně sdílené roční zprávy o postupu na tomto závazku.
Tento závazek se vztahuje na veškeré naše interní koncepty (1 minute, Relay, Inmedio, Hello!, Mr. Baker, Pizza La Mia Stazione, So! Coffee, Bread & Co. a Masaryčka) a námi provozované partnerské koncepty Costa Coffee, Paul a Pilsner Urquell Original Restaurant.